Dokumentami wymaganymi do przyznania i wypłaty zasiłku pogrzebowego są:
- wniosek o wypłatę zasiłku pogrzebowego;
- skrócony odpis aktu zgonu;
- oryginały rachunków poniesionych kosztów pogrzebu, a jeżeli oryginały zostały złożone w banku – kopie rachunków potwierdzone przez bank;
- dowód osobisty;
- dokument potwierdzający pokrewieństwo lub powinowactwo – skrócony odpis aktu stanu cywilnego (aktu małżeństwa).
Dokumentami wymaganymi do przyznania renty rodzinnej po zmarłym emerycie lub renciście są:
- wniosek,
- okazać dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość,
- przedłożyć zawiadomienie o osiąganych przychodach,
- przedłożyć legitymację emeryta – rencisty, odcinek przekazu pieniężnego lub wyciągu bankowego, jeżeli otrzymuje świadczenie emerytalne/ rentowe,
- przedłożyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki (dot. dzieci zmarłego),
- załączyć dokumenty (dowody) odnoszące się do punktu E.4 tj. jeśli wnioskodawca jest zaliczony do jednej z grup inwalidzkich lub został uznany za całkowicie lub częściowo niezdolnego do pracy,
- przedłożyć:
- odpis aktu zgonu,
- wyciąg z aktu małżeństwa,
- odpis(y) aktu urodzenia oraz inne wymagane dokumenty i oświadczenia (dot. dzieci zmarłego).
Dokumentami wymaganymi do przyznania świadczenia socjalnego z funduszu socjalnego emerytów i rencistów PSP w KW PSP w Lublinie są:
- wniosek przyznanie świadczenia socjalnego,
- przedłożyć kopię ostatniej decyzji w sprawie emerytury lub renty albo odcinek emerytury lub renty,
- legitymację emeryta – rencisty, odcinek przekazu pieniężnego lub wyciągu bankowego,
- oryginały imienne rachunków, faktur lub inne dokumenty potwierdzające daną sytuację,
- dokumenty wskazujące na wysokość dochodów brutto wnioskodawcy i uprawnionych członków rodziny tj. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o osiągniętych przychodach w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku,
- wnioskodawca w wieku powyżej 70 lat będący osobą niepełnosprawną posiadający I grupę inwalidzką lub nie ma obowiązku składania zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o osiągniętych dochodach. Wysokość dochodów wnioskodawcy określa się na podstawie kopii ostatniej decyzji w sprawie emerytury lub renty albo odcinka emerytury lub renty,
- w przypadku wnioskowania o zwrot części kosztów pogrzebu uprawnionego: dokument potwierdzający pokrewieństwo lub powinowactwo – skrócony odpis aktu stanu cywilnego lub dowód osobisty.